,


onsdag 15. februar 2012

Glass Houses av Rachel Caine


Tittel: Glass Houses

Forfatter: Rachel Caine

Utgivelsesår: 2008

Utgave: Paperback

Antall sider: 348

Cover: Fint. Lett å skjønne at det handle om vampyrer, men akkurat det er jo ingen hemmelighet uansett.


Passende alder: 15 +

Claire's foreldre vil ikke at hun skal dra alt for langt unna på College, selv om Claire har karakterer til å komme inn på nesten hvilken som helst skole i landet. Hun ender opp i Morganville, og kommer på kant med den populære jenta Monica. Dagen Claire blir slått og dyttet ned en trapp, er dagen hun begynner å lete etter et annet sted å bo.

Hun finner et kollektiv som kalles The Glass House, og flytter inn sammen med Eve, Shane og Michael. Begge guttene er kjekk, selv om det definitivt er noe merkelig med den ene. Romkameratene hennes forteller henne litt mer om Morganville, som for eksempel at hele byen er styrt av vampyrer. Vampyrer som er veldig interesserte i Claire.

Tanker: Har hørt mye bra om The Morganville Series, så det var på tide jeg bestilte den. Jeg åpnet boka, og la den ikke fra meg igjen før jeg var ferdig. Utrolig spennende! Ja, nå kommer klisjeen; rett og slett spenning fra side en!

Jeg ble hele tiden påvirket av følelsene til hovepersonen, Claire, og ble forbanna når hun ble behandlet dårlig. Boka tar veldig elegant opp temaet mobbing, uten at det egentlig er et tema.
Romansen i boka var ikke åpenbar fra side en, noe jeg også likte. Det kunne være hvem som helst av de to guttene. Ærlig talt ble det ikke han jeg trodde.

Har ikke lest bøker der det er kollektiv på denne måten før, men jeg likte det. Lettere å kjenne meg igjen i det, enn skoler der de har et lite rom hver på campus. Blir nesten litt mer norsk. ^^,

Konklusjon: Jeg likte boka supergodt. Så godt at jeg ikke klarte å vente til neste i serien kommer hjem til meg, at jeg måtte laste den ned som PDF-fil. Selv om jeg hater å lese på pc. Det jeg likte best var at det skjedde noe absolutt hele tiden. Tro meg, det er veldig få rolige øyeblikk i hele boka.


Karakter: 5,5 (av 6)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar