,


onsdag 15. februar 2012

Firespell av Chloe Neill


Tittel: Firespell

Forfatter: Chloe Neill

Utgivelsesår: 2010

Utgave: Paperback

Antall sider: 278

Cover: Ble litt nysgjerrig av det.



Passende alder: 15-25



Lily begynner på en ny skole, og blir raskt venn med Scout. Scout er derimot litt mystisk av seg, hun driver nemlig å sniker seg ut av skolen om nettene. Og hun vil ikke fortelle Lily hva hun gjør når hun er borte fra skolen. Da er det bare en ting for Lily å gjøre - følge etter.

Tanker: Jeg likte Gossip Girl referansene veldig godt, tv-serienerd som jeg er. Litt Gossip Girl blir det, når skolen er kun for jenter, og teamene mote og penger ofte blir nevnt. Elsket alle kjappe replikkene og sarkasmen i boka.

Boka var litt treig i begynnelsen, men ikke uinteressant. Den var bare ikke spennende fra side en, det kom ikke før nærmere slutten. Jeg er uansett en sucker for boardingschool-bøker, så bare å lese om dagliglivet gjør ingenting.

Et stort pluss med denne boka var at det ikke var noen forhastet romanse. Jeg liker romanse, men de må føles ekte. Her kommer forelskelsen litt smygende, noe jeg synes er utrolig mye bedre enn kjærlighet-ved-første-blikk-greiene vi litt for ofte får servert i slike bøker.

Konklusjon: Jeg likte boka godt, skulle bare ønske at spenningen begynte litt tidligere. Føltes litt forhastet mot slutten. Har veldig lyst til å lese neste bok i serien, da denne var veldig tydelig en innledning til en større historie.


Karakter: 4,5 (av 6)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar