,


onsdag 27. juni 2012

The other life av Susanne Winnacker


Tittel: The Other Life

Forfatter: Susanne Winnacker

Utgivelsesår: 2012

Antall sider: 314

Cover: Søtt, men ikke helt passende?

Passende alder: 17-22

Sherry har vært i en bunker sammen med familien i over 3 år, da et virus regjerer i Los Angeles. Maten tar slutt, og Sherry og hennes far må ut av bunkeren for å finne noe.


Verden utenfor ligner ikke på det Sherry husker, og viruset var verre enn noen kunne inbille seg. 

Tanker: Fikk litt I am Legend -feeling av denne boken, men det synes jeg bare er kult. Kunne tenkt meg at Sherry hadde vært et par-tre år eldre, da en hovedperson som er 15 dessverre blir litt for ungt for meg.

Sherry bor altså i en bunkers sammen med mor, far, to søsken, bestemor - og en bestefar som ligger død i fryseren. Selvfølgelig er det skumle ting som lusker rundt utenfor, og det gjør boka overraskende spennende og skummel av og til. Har sett dette konseptet i filmer flere ganger, men aldri i bok.

Var ikke noen spennende vri, her vet du veldig godt hva du får når du leser bakpå boka. Noe som slett ikke trenger å være en negativ ting.

Konklusjon: Jeg ble imponert over stemningen i boken, som oftere var skumlere enn jeg ville forventet med en hovedperson på 15, og da gjerne publikum på samme alder. Kjempelettlest bok, men vanskelig å legge fra seg. Den kunne derimot vært litt lengre, og voksnere.


Karakter: 4 (av 6)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar