,


søndag 2. desember 2012

Seraphina av Rachel Hartman

Tittel: Seraphina

Forfatter: Rachel Hartman

Utgivelsesår: 2012

Antall sider: 358

Seksuelt innhold: kyssing

Passende alder: 17 +

Dragene og menneskene har hatt fred i 40 år, men noen er ute etter å ødelegge den. Seraphina er halvt drage, dragene kan nemlig ta menneskelig form. Hva kan hun gjøre for å unngå krig?

Tanker: Det første som gjorde meg interessert var det noe unike temaet, drager som var mennesker? Jeg er drageelsker, så dette måtte jeg selvfølgelig sjekke ut.

Boka er satt i gamlere dager, der borger var vanlige og hester var det eneste fremkomstmiddelet. Jeg elsker bøker fra en slik tid!

Og jeg ble ikke skuffet! Denne boka har et utrolig vakkert språk, noe som gjør at den 16 år gamle hovedpersonen virker mye eldre enn hva hun er. Den er også ganske hemmelighetsfullt oppbygd, der forfatteren gir oss litt informasjon etter litt. Det likte jeg veldig godt, den føltes smart skrevet på en måte.

Det var en veldig behagelig verden å komme inn i, og selve historien var også veldig fin. Det ligger litt i kortene at det kommer en oppfølger, og den skal iallefall jeg lese!

Konklusjon: Kjempefin bok, som gjorde lørdagskvelden min veldig bra. Vanskelig å legge fra seg, jeg levde meg veldig inn i den.



Karakter: 5 (av 6)

1 kommentar:

  1. Så fin anmeldelse.. Denne boken må jeg absolutt lese :)

    SvarSlett