,


fredag 27. januar 2012

Clockwork Angel av Cassandra Clare



Tittel: Clockwork Angel

Forfatter: Cassandra Clare

Utgivelsesår: 2010

Utgave: Paperback

Antall sider: 481


Passende alder: 15 - 25



Tessa reiser fra New York til London for å møte sin bror. Når hun kommer frem blir hun istedet bortført, og blir tvunget til å bruke magi hun ikke ante hun hadde. Men så dukker kjekke Will opp, og vel, kjekke Jem også. Sammen leter de etter hennes forsvunne bror, og finner ut at de har en mektig fiende


Tanker: Det tok meg et par kapitler å komme skikkelig inn i boka, men når jeg først var kommet så langt, kunne jeg ikke legge den fra meg. Historien foregår i England på 1800-tallet, derfor fikk jeg gleden av å se for meg fine kjoler også.

Kjærlighetshistorien i denne boken er veldig vel-skrevet. Helt perfekt, rett og slett. Minus - vi har enda et trekant-drama. Men dette tror jeg er den første gangen jeg har hatt vanskelig for å velge. (Du har jo alltid en favoritt)
Karakterene er godt skrevet, og hovedpersonen er også veldig bra skildret. Måten Tessa oppfører og føler på føles veldig virkelig og naturlig.

Nok en gang har forfatteren klart å lage et enestående univers, som blir veldig forskjellig fra andre. Jeg misliker bøker der jeg hele tiden blir minnet på andre bøker, og det skjedde ikke her.

Konklusjon: Jeg likte den utrolig godt. Det er så ofte i bøker der jeg egentlig bare bryr meg om en ting, enten kjærlighetslivet til hovedpersonen, eller hovedplottet. I denne boka er begge like interessante.


Karakter: 6 (av 6)



Bok nr. 2 i serien, Clockwork Prince, bør også leses. Superbra, bortsett fra at jeg synes hun endte opp med feil fyr. Men hvem vet hva som skjer i tredje bok? Den skal komme ut i høst, om jeg ikke husker feil.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar