,


lørdag 28. januar 2012

The Vampire Academy av Richelle Mead


Tittel:


1. Vampire Academy

2. Frostbite

4. Shadow Kiss

5. Blood Promise

6. Spirit Bound

7. Last Sacrifice






Forfatter: Richelle Mead

Utgitt: 2007-2010

Utgave: PDF-fil på pc

Cover: Er ikke så stor fan av disse cover'ne. Vet ikke helt hvorfor..

Passende alder: 14-25


Rose er en Dhampir (halvt vampyr, halvt menneske) og jobben hennes er å beskytte bestevenninnen Lissa, som er Moroi. (Vampyr.) I de første bøkene går de på skolen St. Vladimir's Academy, der Rose lærer å sloss fra en heller attraktiv fyr som heter Dimitri. Lissa er mer spesiell enn de fleste vampyrer, derfor er det nok av slemminger som er ute etter henne.

Tanker: Jeg lastet ned den første boka bare for å sjekke hvordan det var. Hadde hørt om den før, så tenkte jeg skulle gi den en sjanse. Det var allerede sent, jeg skulle bare lese noen få sider for å se. Og endte opp med å lese ut hele boka. Temmelig trøtt på jobb dagen etterpå, for å si det sånn. Den fanget meg med èn eneste gang.

Hovepersonen, Rose, er en heltinne etter min smak. Hun skal være veldig attraktiv, flørtete og rask i kjeften. Jeg liker det, ingenting får meg til å smile som bra comebacks gjør.

Romantikken i denne serien er også helt perfekt. Ikke for langdrøy, og ting skjer ikke for raskt heller. Det skjer akkurat nok til å holde spenningen oppe, og holder det sexy gjennom hele serien. Hater litt det der når de elsker hverandre etter det første kysset. Slik er det altså ikke her.

Bøkene er lettlest, men ikke teit skrevet. Ikke for mye detaljer (hallo, Ringenes Herre. - som jeg elsker likevel), ikke for lite. Jeg er også veldig fornøyd med den verdenen Mead har skapt, da den ikke er den ikke er proppfull av den klassiske vampyren.
Pløya gjennom 6 bøker på under en uke, og nå gleder jeg meg til å få hendene på den nye serien Richelle Mead holder på med.

Konklusjon: Jeg digga de. Tror ikke jeg har så mye mer å si egentlig.


Karakter: 6


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar