,


søndag 12. februar 2012

Hex Hall av Rachel Hawkins


Tittel: Hex Hall

Forfatter: Rachel Hawkins

Utgivelsesår: 2010

Utgave: Paperback

Antall sider: 323

Cover: Helt greit. Du skjønner iallefall at det er litt mean-girls med.



Passende alder: 14-24



Sophie er en heks. Hun hjelper på finne en date til en jente på ballet, men det går temmelig galt. Hun har brukt opp sjansene sine - nå må hun begynne på Hex Hall sammen med andre hekser, feer, vampyrer, shifters og varulver.

Å passe inn på en ny skole kan være ille, spesielt når de tre populære jentene misliker deg. Noen driver derimot å prøver å drepe dem. Bør Sophie være på vakt også?

Tanker: Jeg likte denne boka, som jeg hadde forventet. Jeg er veldig glad i begynne-på-ny-skole-bøker. Spesielt hvis det er med mystiske skapninger og kjekke gutter. Den er veldig lettlest, noe som også var forventet. Trenger ikke høy iq for å fullføre denne boka. Det kan være veldig digg, å ikke måtte konsentrere seg sånn. Bare lese og nyte, uten av det krever noe av deg.

Sophie var en person det var lett og heie på og like, som det skal være. Føler også hun som regel tok de valgene jeg ville tatt, noe som gjør at det selvfølgelig blir lettere å kjenne seg igjen.

Kjærlighetsdelen av boka var uimponerende, men spenningen på resten var bra. En litt ny vri, men likevel ikke for forskjellig fra andre slike bøker.

Konklusjon: Jeg tror jeg skal bestille neste bok i serien, siden boka slutter uten av vi har fått svar på alt. Resten av serien har veldig bra potensiale, jeg ser mye forfatteren kunne gått nærmere på. En veldig fin første-bok, med andre ord.


Karakter: 4,5 (av 6)

1 kommentar: