,


fredag 10. februar 2012

Marked av P.C Cast og Kristin Cast


Tittel: Marked

Forfattere: P.C Cast og Kristin Cast

Utgivelsesår: 2007

Utgave: Paperback

Antall sider: 306

Cover: Midt på treet.


Passende alder: 14-22


Zoey er på skolen og alt er som vanlig. Helt til hun blir merket. Hun er en vampyr, og må begynne på House of Night, for å forberede seg på forvandlingen. Ikke alle overlever det å bli vampyr. Zoey har også blitt velsignet av vampyrgudinnen Nyx, noe som gjør at Zoey får uante krefter.

Utdrag: "Yes, she's older, but I have boobs, too."

Tanker: Dette er den første boka i en serie, noe som ble merkbart på slutten, da jeg følte alt skjedde litt for fort. Kjærlighetshistorien synes jeg var ganske dårlig, men resten av boka er såppass spennende at det går fint.

Vampyrer har alltid eksistert i denne boka, det liker jeg. Vi blir kjent med en verden vi ikke kjenner til, noe jeg foretrekker over bøker fra tida vi lever i idag.

Boka var lettlest, og litt kort. Det er lett å skjønne av Zoey er spesiell, men det er jo bare gøy, siden det er henne vi heier på.

Konklusjon: Jeg likte boka godt nok til at jeg skal bestille neste bok i serien. Tror den har potensiale til å bli en spennende serie.


Karakter: 4 (av 6)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar