,


lørdag 3. mars 2012

Strange Angels av Lili St. Crow


Tittel: Strange Angels

Forfatter: Lili St. Crow

Utgivelsesår: 2009

Antall sider: 293

Cover: Er ikke så stor fan av personer på cover, jeg foretrekker å kunne se for meg hvordan de ser ut selv..


Passende alder: 15 +


Dru har alltid hjulpet pappaen sin med å ta livet av alle slags overnaturlige vesener. En kveld drar han ut alene, og kommer ikke hjem igjen. Istedet finner hun en zombie på kjøkkenet - faren hennes. Hun blir tvunget til å drepe han.

Noen sender varulver etter Dru, og vil tydelig ha henne drept. Hvem kan hun stole på?

Tanker: Det jeg plagdes mest med var alle tankene hennes. Det var, iallefall i begynnelsen, veldig lite samtaler, noe som gjorde at det ble litt tungt å lese. I tillegg så gjentar hun seg selv hele tiden, noe jeg ble innmari lei av.

Noe jeg likte, var at boka avogtil virket som en "how to" bok. Eksempel: "Another thing they don't tell you about this sort of thing is how much it makes you want to pee."

Hovedpersonen er helt ok, bortsett fra alle tankene og gjentakelsene. Guttene i boka er egentlig ganske uimponerende.

Det var partier av boka jeg virkelig likte, men mesteparten av tiden var jeg litt irritert.

Konklusjon: Hadde forventet å like boka mye bedre, derfor ble jeg nesten dobbelt skuffet.


Karakter: 2,5 (av 6)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar