,


torsdag 31. mai 2012

Bloodlines av Richelle Mead


Tittel: Bloodlines

Forfatter: Richelle Mead

Utgivelsesår: 2011

Antall sider: 421

Cover: Fremdeles ikke noe fan av ansikter på cover, liker å se for meg personene selv.


Passende alder: 17+


Sidney får i oppdrag å beskytte vampyrprinsessen Jill. Ikke et morsomt oppdrag i det hele tatt, med tanke på hva hun føler om vampyrer, men det er bedre at hun gjør det enn hennes søster. Jill er i fare siden hennes søster, Lissa, er dronning, og bare kan fortsette å være det så lenge hun har minst èn gjenlevende slektning. 


Sydney begynner på skole sammen med Jill og noen få utvalgte, og det blir en prøvelse for alle å passe inn i livet med mennesker uten å bli oppdaget.


Tanker: Siden jeg er veldig glad i Vampire Academy-serien til Richelle Mead, måtte jeg selvsagt lese denne også, siden den foregår i samme univers. Det er herlig med en ny hovedperson, jeg føler Rose sin historie ble avsluttet på riktig tidspunkt. Det er likevel morsomt å møte igjen kjente folk fra den serien.

Et problem for meg var at "mysteriene" var veldig lett å gjennomskue, det var enkelt å finne ut hvem som stod bak ting, og hva som skjedde - selv når hovedpersonen ikke hadde peiling. Det var morsomt å lese uansett, og jeg gleder meg til neste bok - som kommer allerede i juni.

Jeg syntes det var litt mangel på romanse, men forstår også hvorfor det ikke er lagt noe særlig vekt på det. Skal jo ikke følge helt det samme mønsteret som Vampire Acadamy. Har tro på at det blir å skje litt mer i neste bok, dog.

Konklusjon: Underholdende lesning, uten tvil. Ikke like bra som det andre av Richelle Mead jeg har lest, men overhodet ikke bortkastet tid heller.


Karakter: 5 (av 6)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar