,


lørdag 29. desember 2012

Half Blood av Jennifer L. Armentrout

Tittel: Half Blood

Forfatter: Jennifer L. Armentrout

Utgivelsesår: 2011

Antall sider: 281

Seksuelt innhold: nesten sex

Passende alder: 17 +

Alexandria er på rømmen sammen med sin mor. Men etter at moren ble drep av blodtørstige daimoner, finner Alex veien tilbake til resten av sitt slag, de halv-blodse.

Alex får fortsette i opplæringen sin hvis hun tar igjen sine medelever før skolestart. Hun har mistet 3 år, og med en så sexy lærer som Aiden, vil dette bli vanskelig...

Tanker: Det første jeg må få sagt er at hvis du liker Vampire Academy, så vil du like denne. De var veldig like. Hovedperson kommer tilbake til skole, må trenes opp til å ta igjen de andre av en sexy trener. Forskjellen er at det ikke er vampyrer her. Istedet har man pure-bloods og half-bloods som er en avstamming fra de greske gudene. Noe som egentlig er litt kult.
For meg ble likhetene derimot et problem, selv om jeg liker Vampire Academy veldig godt.

Denne boka underholdt meg likevel, og hadde også såkalt forbudt kjærlighet. Som selvfølgelig er veldig sexy.

Konklusjon: Jeg tror de som ikke har lest Vampire Academy vil sette større pris på denne boka enn jeg gjorde, men den er verdt å lese uansett. Trekk i karakter for veldig store likheter, selv om boka var velskrevet og spennende.


Karakter: 4,5 (av 6)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar