,


lørdag 9. februar 2013

Angelfall av Susan Ee

Tittel: Angelfall

Forfatter: Susan Ee

Utgivelsesår: 2012

Antall sider: 282

Seksuelt innhold: kyssing

Passende alder: 16 +

Englene har tatt over verden, og de fleste menneskene lever i frykt. Men når Penryn's søster blir bortført av en engel, risikerer hun alt for å finne henne. Tilogmed å alliere seg med fienden.

Tanker: Jeg har gledet meg lenge til å fått lest denne boka, og jeg ble ikke skuffet. Hovedpersonen er litt som Katniss i Hunger Games, veldig kapabel til å ta vare på seg selv og andre. Penryn er overhodet i familien, kjent med våpen og generelt en tøff jente.

Her er det også en forbudt romanse, akkurat som det skal være. Penryn må alliere seg med engelen Raffe (Rafael) for å finne søsteren sin, og vi får oppleve hvordan mistroen på han går over til å bli noe annet.

Slutten gjorde at jeg ble utrolig gira på å skaffe meg neste bok.

Konklusjon: Denne vil jeg absolutt anbefale, jeg koste meg skikkelig. Jeg er så glad i hovedpersoner med bein i nesa, og overlevelses-scenarioer. 

Karakter: 5, 5 (av 6)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar