,


torsdag 2. februar 2012

The Dark Divine av Bree Despain


Tittel: The Dark Divine

Forfatter: Bree Despain

Utgivelsesår: 2010

Utgave: Paperback

Antall sider: 372

Cover: Ganske pent. Er veldig fan av svart bakgrunn.


Passende alder: 13-20



Grace oppdager at Daniel har kommet tilbake. Han har vært borte i flere år, helt siden den kvelden hennes bror, Jude, dukket opp på trappa full av blod. Hva skjedde den kvelden? Og hvorfor klarer ikke Grace å holde seg unna Daniel?

Tanker: Grace kommer fra en pastorfamilie, og hele greia minner egentlig litt om tv-programmet 7th heaven. Som jeg aldri var noe fan av. Forfatteren tvinger heldigvis ikke religionen på leserne, men det blir fremdeles for mye for meg. No offense.
Familien føles derimot veldig ekte, du føler at du vet hvordan alle sammen er, selv om de ikke nødvendigvis har en stor rolle i boka.

Hele greia med bestevenninnen synes jeg var gjort veldig dårlig. Hun forsvant liksom, med en gang hun begynte å date. Og hovedpersonen la ikke spesielt merke til det.

Jeg merker at jeg har blitt litt vant til at hovedpersonene i bøkene jeg leser har en del frihet, noe jeg liker. Lettere for meg å kjenne meg igjen, samt at bøkene føles voksnere. I denne boka er det mye innetider, spørre om lov, og være nødt til å hjelpe til med kirke-ting, noe som blir litt negativt i mine øyne.

Selve skrivemåten var uimponerende, rett og slett litt rotete. Avogtil måtte jeg lese samme setning mange ganger, for å i det hele tatt forstå den. Hele boka var dessuten trykket i fet skrift (mulig det bare er i den utgaven jeg har) og det var ubehagelig for øynene.

Konklusjon: Jeg fullførte boka, men det var ikke så mye mer enn det. Eneste som jeg følte var verdt å lese, var når Grace møtte Daniel. Noe som blir litt for tynt. Men forfatteren skal ha kudos for å ikke bruke samme vampyr, varulv, engle-greiene som er så vanlig.


Karakter: 2,5 (av 6)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar