,


onsdag 8. februar 2012

Storm Born av Richelle Mead


Tittel: Storm Born

Forfatter: Richelle Mead

Utgivelsesår: 2008

Utgave: Paperback

Antall sider: 510

Cover: Helt greit


Passende alder: 17-28


Eugenie sloss med utenomjordiske skapninger, det er faktisk jobben hennes.
Plutselig virker det som alle fra the otherworld vet hvem hun er, og hun blir angrepet mye mer enn før. Hun finner ut at det finnes en spådom, der det sies at hennes førstefødte sønn skal bli veldig mektig.

Derfor vil alle merkelige skapninger enten drepe henne, eller ha sex med henne. Hun får et nytt oppdrag der hun må gå helt inn i the otherworld, noe som er veldig farlig. Men hvem ellers kan redde den 15 år gamle jenta som har blitt tatt til fange?

Tanker: Jeg likte denne boka veldig godt. Jeg elsker heltinnene til Richelle Mead, de er alltid skikkelig selvstendige jenter som tar vare på seg selv. Begynnelsen av boka minte meg veldig på tv-serien Supernatural, bare at hovedpersonen er en dame.

Det jeg mislikte var at utdraget på baksiden av boka røpte litt for mye. Noen av tingene som ble nevnt hendte ikke før over halvveis i boka, og det var litt kjipt når jeg allerede visste det.

Det er noen temmelig hotte sex-scener i boka (jeg klager ikke) som gjør at boka passer bedre for litt eldre jenter.

Konklusjon: Nesten like spennende som Vampire Academy-serien. Jeg liker skrivemåten til Richelle veldig godt, og hun er en mester til å skape nye verdener.


Karakter: 5 (av 6)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar